مقالات کاربردی جوجه ساز

تاثیر رطوبت در دستگاه جوجه کشی

تاثیر رطوبت در دستگاه جوجه کشی : رطوبت یکی از ملزومات هر دستگاه جوجه کشی میباشد ، تاثیر رطوبت در دستگاه جوجه کشی همانند یک نرم کننده ی پوسته تخم میباشد. تخمی که درون دستگاه قرار دارد به مرور پیشرفت مینماید و اگر پوسته تخم به همان شکل سفت و خشک باقی بماند جوجه ای که درون تخم قرار دارد نمیتواند پوسته را بشکند و از تخم بیرون آید ، در اصل رطوبت پوسته تخم را نرم تر مینماید و باعث شکستن راحت تخم نطفه دار میشود. سیستم تامین رطوبت در دستگاه های مختلف به صورت های مختلفی وجود دارد ، در دستگاه های جوجه کشی ساده خانگی به صورت ظرف آب این قابلیت محیا شده بود و کاربر فقط ظرف آب را پر میکرد و اگر دستگاه اتوماتیک بود به صورت خودکار میزان رطوبت تنظیم میشد ، در نسل بعدی که سری جدید محسوب میگردد رطوبت از طریق پدهایی با تکنولوژی نانو تامین میگردد.

رطوبت در جوجه کشی

به این صورت که پمپ آب را از طریق مخزن که احتمالاً یک لیوان آب باشد به سمت پد روانه مینماید و سپس پد نیز که قابلیت ذخیره 10 برابر آب را در خود دارد میتواند آب را به راحتی در خود ذخیره کرده و رطوبت داخل دستگاه را تامین نماید ، در این صورت رطوبت به صورت کاملاً بهینه و اتوماتیک تهیه میگردد و دیگر نیازی به باز شدن درب دستگاه برای ریختن آب در ظرف آب نیست ، در این صورت راندمان دستگاه تا حدود بسیار زیادی افزایش می یابد. در دستگاه های جوجه کشی صنعتی نیز به این صورت میباشد که برخی از آنها با تکنولوژی ظرف آب کار میکنند و راندمان مناسبی دارند و برخی دیگر نیز با سیستم تامین رطوبت التراسونیک کار میکنند که راندمان ایده الی را ارائه میدهند. سیستم التراسونیک جدیدترین سیستم تامین رطوبت برای دستگاه های جوجه کشی با ابعاد بزرگ میباشد. سیستم ultra sonic به دلیل تولید رطوبت سرد بهترین نوع رطوبت دهی برای تخم های نطفه دار محسوب میگردد.

رطوبت در جوجه کشی

اگر میخواهید دستگاه جوجه کشی تهیه کنید توصیه ما تهیه دستگاه های جوجه کشی با سیستم تامین رطوبت جدید و پیشرفته میباشد ، اگر بخواهیم مثالی برای این موضوع بزنیم میتوانیم به دستگاه های جوجه کشی پیشرفته در جهان همانند آرکام کره اشاره نماییم که از این سیستم ها استفاده کرده اند و البته گروه صنعتی جوجه ساز هم از این سیستم در دستگاه های جوجه کشی خود استفاده کرده است. انواع تخم نطفه دار طیور هم در جوجه ساز موجود میباشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *