دسته‌بندی نشده, مقالات کاربردی جوجه ساز

ضدعفونی کردن دستگاه جوجه کشی

ضدعفونی کردن دستگاه جوجه کشی

ضدعفونی کردن دستگاه جوجه کشی: این سوال خیلی از استفاده کنندگان دستگاه های جوجه کشی میباشد که آیا بعد از هر دوره جوجه کشی میتوانیم دستگاه را مورد شستشو و ضد عفونی قرار دهیم یا خیر؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که بله به دلیل اینکه بعد از هر دوره جوجه کشی ترشحاتی از درون تخم بیرون می آید و باید حتماً برای دوره بعدی آماده شود ، آماده شدن دستگاه برای جوجه کشی از دیگر پرندگان و دوره بعدی ضروری میباشد پس حتماً باید دستگاه را کاملاً با آب شسته و اگر نیاز است آن را با ریکا یا دیگر مواد شوینده بشویید. بعد از شستن درون دستگاه را کاملاً با آب و یک دستمال تر دوباره تمیز کنید. بسیاری از افراد اینکار را انجام نمیدهند و در نهایت با مشکلاتی در جوجه کشی مواجه میشوند که از جمله آنها میتوانیم به راندمان پایین در جوجه کشی و تبدیل نشدن تخم ها به جوجه میباشد. بعد از تمیز کردن دستگاه به این نکته توجه داشته باشید که اگر درون دستگاه حتی ذره ای مواد شوینده مانند ریکا و یا از این دست مواد وجود داشته باشد میتواند در هنگام جوجه کشی گازهایی از خود متساعد سازد و موجب اختلال در جوجه کشی گردد.

ضدعفونی

روشی که ما توصیه میکنیم شستن دستگاه با آب و دستمال میباشد ، در این روش خیالتان راحت است که دیگر گازهایی در دوره جوجه کشی از درون دستگاه متصاعد نخواهد شد و تخم های نطفه دار با نهایت راندمان تبدیل به جوجه خواهند شد. در بسیاری از موارد مشاهده میشود که تخم های نطفه دار به دلیل وجود گازهای سمی حاصل از مواد شوینده ای که درون دستگاه باقی مانده است دچار بیماری هم میشوند. به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که هر دستگاه جوجه کشی این امکان را ندارد که مورد شستشو قرار گیرد. مکانی که در دستگاه جوجه کشی بایستی حتماً تمیز شود قسمت تحتانی دستگاه میباشد. این بخش از دستگاه به دلیل ریخته شدن مواد باقی مانده درون تخم اگر درون دستگاه باقی بماند و یا به دقت تمیز نشود احتمال مریضی نسل بعدی جوجه ها در هچ وجود خواهد داشت.

ضدعفونی کردن دستگاه جوجه کشی

برخی از افرادی که در زمینه جوجه کشی پیشکسوت هستند در دوران هچر در قسمت تحتانی دستگاه دستمالی را پهن مینمایند و پس از اتمم دوره جوجه کشی آن تخم ها را بیرون می اندازند و دستمال دیگری را جایگزین آن مینمایند. انواع تخم نطفه دار طیور و دستگاه های جوجه کشی هوشمند و پیشرفته در شرکت جوجه ساز موجود میباشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *