مقالات کاربردی جوجه ساز

نکات مهم و کلیدی قبل از خرید پرکن پرندگان

نکات مهم و کلیدی قبل از خرید پرکن پرندگان

پَرکن وسیله ای برای جداسازی پر از بدن لاشه پرندگان می باشد. کسانی که در کار پرورش یا کشتار و بسته بندی گوشت پرندگان فعالیت دارند، حتما بایستی با ویژگی های یک پرکن خود و تفاوت آن با نمونه های ارزان و بی کیفیت آشنایی داشته باشد.

 

نکته اول: هر پرنده ای پرکن مخصوص به خود را دارد

هیچ پرکنی نمی تواند همه پرندگان از جمله جوجه ها، بلدرچین ها، بوقلمون ها و غازها را پر کند. هر کدام پرکننده مخصوص به خود را دارند. بنابراین، اگر فروشنده یا تولیدکننده پرکنی را معرفی کند که از آن پر همه پرندگان کنده شود، یا محصول او استاندارد نیست و یا تولیدکننده تخصص کافی در تولید پرکن ندارد.

نکته دوم: کیفیت باید اولویت اول شما باشد

هرگز به دنبال پرکن های ارزان نباشید، در صورت خرید نمونه آن با قیمت مناسب خوشحال خواهید شد، اما هر چه زمان می گذرد و کمبود آن را درست می بینید، مطمئنا از خرید خود پشیمان خواهید شد.

 

 

جهت خرید پرکن کلیک کنید.

 

نکته سوم: به ضد زنگ بودن بدنه توجه کنید

پرکننده های خریداری شده باید از بدنه فولادی یا پلاستیک بادوام ساخته شوند. از آنجایی که دائماً با آب در تماس است، خطر خوردگی بسیار بالایی دارد. استفاده از سایر فلزات و آلیاژهای اکسید کننده و مقاوم ممکن است عمر محصول را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

نکته چهارم : توجه به تعداد لاستیک های انگشتی و کیفیت آنها

لاستیک های انگشتی یا شاخک ها، نقش اصلی در پرکنی ایفا می کنند پرهای پرندگان پس ازدرگیر شدن با شاخک ها از بدن آنها کنده می شوند. بنابراین استفاده از لاستیک ها تاثیر مثبتی در افزایش طول عمر آنها دارد.

هرچه تعداد لاستیک های انگشت پر کن بیشتر باشد، کیفیت دستگاه بالاتر می رود و زمان کمتری برای برداشتن پرهای پرنده صرف می شود.

نکته پنجم : دقت در سایز و اندازه پرکن 

پر کردن هر پرنده ویژگی های خاص خود را دارد. یکی از این تفاوت ها اندازه آنهاست. ظرف بلدرچین قطر کمتری نسبت به ظرف مرغ و ظرف بوقلمون از ظرف بوقلمون کمتر است.

به طور کلی، هرچه پرنده بزرگتر باشد، مخزن بزرگتری را باید پر کنید. به طور کلی سه اندازه پرکننده وجود دارد: کوچک، متوسط ​​و بزرگ و برای پرندگان کوچک، متوسط ​​و بزرگ طراحی شده اند.

امکان پرکنی مرغ با استفاده از پرکن بوقلمون وجود ندارد و هم چنین نمی توانید از پرکن مرغ برای کندن پرهای بلدرچین استفاده کنید.

نکته ششم: به تفاوت قیمت توجه کنید

قیمت بالای محصول به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب در آن است. معمولا پرکن های بلدرچین و کبک قیمتشان بالاتر از پرکن مرغ است، با اینکه سایز کوچکتری نسبت به پرکن مرغ دارند. علت این گرانی، به زیاد بودن تعداد لاستیک های انگشتی در پرکن بلدرچین مربوط می شود. چون پرنده جثه کوچکی داشته و برای پرکنی صحیح نیاز به تعداد بالایی انگشتی خواهد داشت.

اما قیمت قیمه بوقلمون نیز از قیمه مرغ بیشتر است و این هزینه طبیعتاً به دلیل حجم زیاد وسایل و حجم زیاد مواد اولیه به کار رفته در آن است.

نکته هفتم: به برند و کیفیت دستگاه توجه کنید

دومین قسمت مهمی که بر کیفیت نهایی پرکن تأثیر می گذارد، موتور است. موتور را در قسمت پایین فیلر نصب کنید و آن را به صفحه زیرین فیلر وصل کنید. موتور با چرخش سریع این صفحه چند انگشتی، لاشه پرنده را در داخل مخزن می چرخاند و پرها را از بین می برد.

البته یک موتور ضعیف و نامرغوب بعد از مدتی از کار می افتد و عملاً محصول را بی مصرف می کند و یا هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

نکته هشتم: به قابلیت اطمینان و سابقه سازنده توجه کنید

طبیعتاً تولیدکنندگان با سابقه طولانی در زمینه فیلر و سایر لوازم جانبی طیور و طیور سال ها از محصولات خود پشتیبانی می کنند و می توانید از صحت و اعتبار گارانتی و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید.

 

جهت خرید پرکن کلیک کنید.

شرکت جوجه سازبزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *