مقالات کاربردی جوجه ساز

چرا دستگاه جوجه کشی نمی تواند هم برای شترمرغ استفاده شود و هم برای سایر پرندگان

در بازار پررونق جوجه کشی شترمرغ، برخی از شرکت های داخلی ادعا می کنند که دستگاه های جوجه کشی خودشان می توانند تخم شترمرغ و سایر پرندگان را جوجه کشی کنند.

 

تخم نطفه دار شترمرغ

برای اطمینان از شرایط مرطوب در طول دوره جوجه کشی، یعنی مرطوب نگه داشتن تخم بارور شده، مرطوب کردن همه پرندگان (به جز شترمرغ) را در زمان مشخص شده شروع می کنیم. ضرر کمتر البته لازم به ذکر است که به دلیل بزرگی تخم شترمرغ و مقدار آب داخل آن، سیستم رطوبت دهی متفاوت است و دستگاه جوجه کشی نمی تواند هم رطوبت ساز و هم رطوبت گیر داشته باشد.

سیستم مرطوب کننده شک نکنید شرکت هایی که ادعا می کنند دستگاه جوجه کشی را می توان از تخم شترمرغ بیرون آورد، شما را فریب می دهند. حتی سازندگان انکوباتور خارجیدستگاه های جوجه کشی مخصوصی را برای جوجه کشی تخم شترمرغ تولید می کنند و نه برای سایر پرندگان.

مشخصات دستگاه جوجه کشی شترمرغ

دستگاه جوجه کشی شترمرغ باید داری سیستم مشخص و دقیق رطوبت گیری و راک فولادی بسیار مقاوم و صد البته موتور قدرتمند باشد . بعضی از سازندگان دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی ( گالوانیزه ) اقدام به تولید ماشین های جوجه کشی شترمرغ می کنند با تغییر جزئی در فاصل های راک ها و تعبیه شانه جوجه کشی شترمرغ مدعی این هستن که دستگاه تولید شده ، توانی جوجه کشی از شتر مرغ را دارد . در حالی که هیچ تغییری در سیستم رطوبت رسانی  و تهویه آن اعمال نشده  و یا قدرت موتور و راک های آن افزایش نیافته است

و زاویه چرخش راک ها در فرایند جوجه کشی شترمرغ باید حتما 180 درجه باشد در غیر این صورت هیچ گونه تخم شترمرغی تبدیل به جوجه نخواهد شد .

و  حتی زاویه چرخش را نیز اصلاح نمی کنند و فقط به صرف افزایش فاصله طبقات تصور میکنند که دستگاه جوجه کشی شترمرغی ساخت اند و با قیمت بسیار پایین به فروش میرسانند ، جالب این که خریدار نیز به دلیل قیمت پایین محصول تولید شده را می خرد . ولی دریغ از این که ضرر اصلی را خریدار خواهد کرد.

 

 

 

دستگاه جوجه کشی شتر مرغ 64 تایی

 

سیستم اکسیژن رسانی دستگاه جوجه کشی شترمرغ

شترمرغ به دلیل اندازه اش به عنوان بزرگترین گونه پرنده روی زمین شناخته می شود به همین دلیل میزان اکسیژن مورد نیاز این پرنده بیشتر از سایر پرندگان است

دستگاه جوجه کشی شترمرغ در طول فرآیند تخم گذاری تمامی پرندگان را رطوبت زدایی می کند، بنابراین فقط عملکرد جوجه کشی شترمرغ را دارد، اما جوجه ها و فرآیند جوجه ریزی شترمرغ را نیز رطوبت زدایی می کند. بسیار متفاوت از دیگر انکوباتورهای پرندگان است فرآیند ساخت سنگ شترمرغ نیز با دیگر دستگاه های جوجه کشی متفاوت است

دستگاه جوجه کشی شترمرغ چهار قسمتی (خانه جوجه کشی) در طبیعت امکان پذیر نیست و با افزایش فاصله بین شترمرغ ها و یا تغییر دستگاه جوجه کشی 210 به دستگاه جوجه کشی 16 شترمرغ امکان تولید پرنده ای شبیه شترمرغ وجود ندارد. . برای اهلی کردن شترمرغ باید ابزار مخصوصی خریداری کرد. همچنین خوب است ابزارهای ستتر و هچر جداگانه داشته باشید.

 

شرکت جوجه سازبزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *