فواید تخم بوقلمون

فواید تخم بوقلمون

یکی از سالم ترین و محبوب ترین محصولات بوقلمون تخم  آن است. البته تخم بوقلمون در بازار کمتر یافت می شود. تخم  بوقلمون کمی بزرگتر از تخم مرغ است، اما از نظر رنگ، طعم و ارزش غذایی تقریباً مشابه است. پوسته آهکی این تخم به رنگ سفید شیری است که لکه های قهوه ای روشن روی آن ظاهر می شود.

تخم  بوقلمون ارزش غذایی نسبتا بالایی دارد. متخصصان تغذیه این تخم ها را برای رفع نیازهای بدن انسان توصیه می کنند. با این حال، میزان بالای کلسترول و چربی اشباع شده در تخم بوقلمون هشداری را برای نخوردن بیش از حد توصیه کرده است. از طرفی تخم بوقلمون واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند و برای افراد مبتلا به آلرژی غذایی به خصوص کودکان بسیار مفید است.

 

 

جهت خرید تخم نطفه دار بوقلمون کلیک کنید

بیشتر کالری تخم  بوقلمون از چربی حاصل می شود. تخم بوقلمون از نظر وزنی حدود 9.4 گرم چربی دارد. این مقدار چربی بیش از 63 درصد از کالری ذخیره شده در تخم بوقلمون را تامین می کند. محتوای چربی تخم بوقلمون تاثیر زیادی بر زمان جوجه کشی و رشد و نمو دارد. این چربی ها به عنوان منبع اسیدهای آمینه به غشای سلولیفواید چربی تخم بوقلمون کمک می کنند تا مواد مغذی ضروری را جذب کنند.

چربی موجود در تخم  بوقلمون انرژی مورد نیاز هر فرد را برای داشتن یک زندگی شاداب و سالم فراهم می کند. این چربی همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری برای اجزای سلولی است و جذب ریزمغذی ها را تسهیل می کند.

پروتئین

پروتئین حدود 10.8 گرم از وزن تخم  بوقلمون را تشکیل می دهد که قابل توجه است. 32 درصد از کالری ذخیره شده در تخم  بوقلمون از پروتئین های موجود در آن تامین می شود. پروتئین موجود در تخم بوقلمون تاثیر زیادی بر رشد بافت ها و ماهیچه ها و همچنین افزایش سطح سیستم ایمنی بدن انسان دارد.

فواید کربوهیدرات تخم بوقلمون

یک تخم بوقلمون کمتر از 1 گرم کربوهیدرات وزن دارد. کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی برای بدن انسان هستند. در واقع سوخت مورد نیاز سیستم عصبی مرکزی و انرژی مورد نیاز عضلات بدن برای کار را تامین می کنند. کربوهیدرات ها با افزایش متابولیسم چربی از کاهش پروتئین جلوگیری می کنند تا انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنند و در نتیجه زمانی که بدن انسان به انرژی نیاز دارد به جای پروتئین ارزشمند، چربی می سوزاند.

 

فواید سلنیوم تخم بوقلمون

به گفته دانشمندان، سلنیوم اکسیر جوانی است و به طرز شگفت انگیزی از پیری بدن انسان جلوگیری می کند. با مصرف تخم بوقلمون می توانید میزان سلنیوم مورد نیاز بدن خود را حدود 27.1 گرم افزایش دهید. پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از بیماری های تیروئید، پیشگیری از آرتروز و افزایش قدرت باروری مردان از دیگر فواید این ماده کمیاب و جادویی برای بدن انسان است.

آهن

حدود 3.24 گرم وزن تخم  بوقلمون حاوی آهن است. زنان با مصرف تخم مرغ بوقلمون 18 درصد و مردان 41 درصد آهن مورد نیاز بدن را تامین می کنند. آهن ماده ای است که برای انتقال اکسیژن از طریق گلبول های قرمز ضروری است. کمبود آهن می تواند منجر به کاهش رشد، کم خونی و کاهش مقاومت بدن انسان شود. یکی دیگر از پیامدهای کمبود آهن در بدن انسان خستگی است.

ویتامین ها

تخم بوقلمون حاوی مقادیر زیادی ویتامین B و A به خصوص B9 و B12 است. این ویتامین ها برای گلبول های قرمز بسیار مفید هستند و همچنین فرآیند حمل اکسیژن از طریق خون را تسهیل می کنند.

ویتامین B9 یا اسید فولیک نقش مهمی در شکل گیری و رشد مناسب جنین در رحم مادر دارد و کمبود آن می تواند باعث نقص های مادرزادی عصبی شود. این ویتامین حدود 86 میکروگرم از وزن یک تخم  بوقلمون را تشکیل می دهد که می تواند حدود 14 درصد از نیاز بدن را تامین کند.

ویتامین B12 همچنین فواید زیادی برای بدن انسان دارد. این ویتامین می تواند عملکرد سیستم عصبی را بهبود بخشد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. تخم  بوقلمون حاوی 1.34 میکروگرم ویتامین B12 است. فرد می تواند 54 درصد نیاز بدن خود به این ویتامین را از طریق غذا تامین کند.

تخم  بوقلمون حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که پیری سلول ها را در بدن انسان کند می کند.

چه کسانی از تخم بوقلمون استفاده کنند و چه کسانی از آن پرهیز کنند؟

تخم بوقلمون جزو مواد غذایی سالم دسته بندی می‌شود. این ماده غذایی برای تمامی افراد به‌خصوص برای نوجوانان و کودکان در سن رشد، افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند، خانم‌ها در زمان بارداری و تمام افراد دیگر مفید است.

اما افرادی که چربی خون بالا دارند و یا مبتلا به دیابت هستند نه تنها تخم بوقلمون، بلکه تمام مواد غذایی دیگر را باید تحت نظر پزشک مصرف کنند و این ماده غذایی به‌دلیل چربی بالایی که دارد، برای این افراد گزینه مناسبی نخواهد بود.

 

شرکت جوجه سازبزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *