آموزش پرورش و جوجه کشی قرقاول

دلایل پرورش قرقاول

دلایل پرورش قرقاول

قرقاول زیباترین پرنده بعد از طاووس است که به لطف پرهای زیبای خود توجه بسیاری از پرندگان را به خود جلب می کند. همچنین این پرنده گوشتی شیرین دارد به همین دلیل پرورش، مراقبت و تولید این پرنده انجام می شود. در سال های اخیر در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران به منبع درآمد مهمی تبدیل شده است.
پرورش این پرنده زیبا جنبه تجاری نیز دارد.

 

تولید پروتئین

جالب اینجاست که گوشت قرقاول سرشار از مواد معدنی است و کلسترول ندارد و اولین پرنده ای است که پزشکان گوشت آن را به شدت توصیه می کنند. این پرندگان در مقایسه با مرغ و بوقلمون گوشت خوشمزه تری دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های قرقاول که پرورش دهندگان را به خود جلب می کند مدیریت مصرف غذای آنهاست، یعنی اگر قرقاول ها را یک ماه تغذیه کنید بیشتر از مصرف روزانه خود نمی خورند و بقیه را ذخیره می کنند، پرورش آن بسیار ارزان تر است و در مقایسه با پرندگان دیگر  نیازی به مراقبت مداوم ندارند.

 

 

زیبایی قرقاول

قرقاول ها در ایران به عنوان یکی از خوش سیماترین پرنده ها محسوب می شوند و با رها کردن آنها در مزارع کشاورزی، حشرات که مهمترین آفات مزارع هستند، دفع می شود.

یکی از دلایل وسوسه شکارچیان برای شکار قرقاول‌ها، زیبایی این پرنده است که با تاکسیدرمی کردن لاشه آنها، می توانند به درآمد نسبتا بالایی دست یابند. در تاکسیدرمی پس از مرگ، لاشه آن را در کارگاه های مخصوص خشک می کنند و افراد زیادی هستند که مشتاقند از این پرنده خشک شده به عنوان یک دکور گران قیمت در منازل لوکس شان استفاده کنند.

 

گوشت و تخم قرقاول

گوشت این پرنده نرم است و به راحتی جذب بدن می شود. استفاده از این پرنده برای افزایش هوش بسیار مناسب است و برای غلبه بر فراموشی و افسردگی و برای تولید خون مفید است. طیور می تواند در درمان عفونت ها، آسم، فشار خون بالا، اعصاب و سنگ کلیه مفید باشد.

تخم قرقاول چندین برابر بیشتر از تخم مرغ فسفر، آهن و ویتامین های مختلف دارد. ویتامین B موجود در تخم قرقاول منجر به تامین انرژی در بدن و بهبود خلق و خو می شود. تخم مرغ این پرنده سرشار از امگا 3 است و برای افزایش هوش و حافظه در کودکان و جنین در رحم مادر استفاده می شود. تخم قرقاول سرشار از آهن و پروتئین است و برای درمان کلسترول و کم خونی و کاهش استرس مناسب است.

اهداف پرورش قرقاول ایجاد پرورشگاه برای تخم نطفه دار

تعداداین پرنده به سرعت رو به کاهش است.
یکی از کارهایی که برای افزایش تعداد این پرنده می توان انجام داد ایجاد پرورشگاه یا مزارع مادر، برای تولید تخم نطفه دار می باشد .

سهولت پرورش قرقاول

قرقاول  بیش از نیاز خود و رفع گرسنگی غذا مصرف نمی کند و این برای یک پرورش دهنده به صرفه می باشد.

و برای چندین روز آن ها، می توان غذا گذاشت و ضرورتی برای سرکشی مداوم در محل پرورش آن ها نیست.

 

 

 جهت خرید تخم نطفه دار قرقاول کلیک کنید

شرکت جوجه سازبزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *