مقالات آموزش پرورش انواع طیور و پرنده زینتی

دلایل ترس شبانه در طوطی ها

دلایل ترس شبانه در طوطی ها

شنیدن سر و صدا

اگر طوطی در طول شب صدای سگ، گربه و رعد برق را بشنود؛ وحشت زده خواهد شدمی شود. ب

گاهی اوقات رد شدن کامیون‌های پر سر و صدا یا ویراژ کشیدن خودروهای شخص هم باعث ترس طوطی می‌شود. پس از قرار دادن پرنده در کنار پنجره در طول شب اجتناب کنید یا حتی از داروهای ضد استرس قطره‌ای پرنده استفاده کنید.

سایه افتادن روی قفس

سایه افتادن روی قفس و تابش نور بر روی طوطی، از دیگر عوامل ترس و وحشت طوطی‌ها در طول شب است. معمولا پرورش دهندگان پرنده تلاش می‌کنند تا در طول شب از کاور قفس مناسب طوطی استفاده کنند. در صورت دسترسی نداشتن به کاور قفس یک ملافه و یا یک پتو دور قفس بپیچید و یک طرف آن را به منظور ورود و خروج هوا باز بگذارید.این کاور مانع از ورود نور و سایه و موجب آرامش پرنده در طول شب می شود.

 

خنک شدن محیط

کاهش دمای ناگهانی محیط ، از دیگر عوامل ترس طوطی‌ها در طول شب است. سعی کنید در فصول سرما از یک سیستم گرمایشی در محیطی که پرنده قرار دارد استفاده کنیدچون علاوه بر ترس منجر به سرماخوردگی پرنده می شود.

چراغ چشمک زن ماشین

زلزله

بعضی از پرندگان به صورت طبیعی با توجه به سیگنال‌ زلزله از چند دقیقه قبل آگاه می‌شوندو زمانی که احتمال وقوع زلزله وجود دارد؛ پرنده بیقرار و ناآرام می شود‌. به همیندلیل هم باید قفس محکمی برای پرنده فراهم کنید و توجه داشته باشید لرزش‌های معمولی هم می‌تواند باعث ترس طوطی شود.

 

لیست تخم نطفه دار طوطی سانان

 

کوبیدن به قفس

وارد شدن ضربه به قفس موجب ترس پرنده می شود .در طول شب اگر  یکی از طوطی‌ها به هر دلیلی بترسد؛ خود را به اطراف  قفس می‌کوبد و این مسئله باعث ترس باقی طوطی‌ها می شود.و سعی کنید در طول شب قفس طوطی را جا به جا نکنید.

 

هجوم حشرات یا جوندگان کوچک

هجوم حشرات همچون زنبور، مگس، ملخ یا جوندگان برای خوردن غذای آن‌ها موجب میشود تا طوطی بال بال بزند و سعی فرار از قفس را داشته باشد. سعی کنید که قفس طوطی را به گونه‌ای قرار دهید که از حیوانات موذی در امان باشد.

 

جلوگیری از ترس شبانه طوطی‌ها

 

  • ناخن‌هایپرنده را کوتاه کنید.
  • نشیمنگاه طوطی را محکم کنید.
  • دمای اطراف طوطی را به درستی تنظیم کنید.
  •  طوطی را در نزدیکی پنجره قرارندهید.
  • از ورود حیوانات خانگی یا موجودات موذی به محل قرارگیری طوطی جلوگیری نمایید.
  •  در طول شب به سمت قفس نروید.
  • تحت نظر دامپزشک از داروی ضد استرس پرنده استفاده کنید.
  • کاور قفس گزینه‌ای بسیار خوب برای جلوگیری از ترس در طول شب است.

 

 

 

شرکت جوجه سازبزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *