مقالات کاربردی جوجه ساز

درآمدزایی با جوجه کشی از طوطی و طیور

درآمدزایی با جوجه کشی از طوطی و طیور

جوجه کشی یکی از شغل های پردرآمد و زودبازده

شاید به فکر راه اندازی کسب و کاری با درآمد بالا و البته درآمد سریع هستید؟ در ضمن، شاید ندانید که یکی از راه های کسب چنین کسب و کاری و درآمدی، جوجه کشی تخم های بارور از انواع پرندگان و عرضه جوجه ها و جوجه های دورگه به ​​بازار است.

برای این کار نیاز به سرمایه زیادی ندارید و هر فردی با توجه به بودجه و محیط خود می تواند انواع جوجه ها را پرورش دهد.

جوجه کشی در واقع همان فرآیندی است که در آن تخم های نطفه دار با استفاده از مرغ جوجه کشی یا انکوباتور به جوجه تبدیل می شوند.

امروزه با پیشرفت علم و ظهور دستگاه های خروجی هوشمند، این فرآیند به شدت کنترل شده و با کارایی بیشتری نسبت به روش سنتی انجام می شود.

 

فرایند جوجه کشی و سبک های مختلف آن

جوجه کشی را می توان با توجه به بودجه، اهداف، زمان و البته میزان محیط موجود به سبک های مختلفی انجام داد، کار جوجه کشی را می توان به عنوان شغل دوم یا اصلی برای یک فرد در نظر گرفت که در مورد فوق، هرکدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. ویژگی های درآمد و البته زمان شما آنها و نیاز به تلاش دارند، بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است تمام شرایط را سنجیده و سپس شروع به کار کنید.

جوجه کشی با استفاده از دستگاه جوجه کشی

خرید دستگاه جوجه کشی ارزان

 

امروزه با ظهور دستگاه های جوجه کشی، فرآیند جوجه کشی جوجه ها مدرن تر و ایمن تر شده است و البته کارایی این کار نیز بسیار افزایش یافته است:

1. کنترل بهتر زمان، دما و رطوبت دستگاه

2. راندمان و تعداد جوجه های مرده را افزایش دهید

3. کاهش بروز بیماری در جوجه های تازه جوجه ریزی شده

4. غربالگری و جداسازی تخمک های بارور نشده و تخمک های بارور شده را انجام دهید

5. میزان خفگی جوجه ها در حین جوجه ریزی را کاهش دهید

6. کنترل و افزایش نرخ هچ تخم های بارور شده به یکباره

دستگاه های جوجه کشی در سایزهای مختلف با کیفیت های مختلف در بازار وجود دارد و توصیه می کنیم هنگام خرید سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای بدنه عایق، موتور قدرتمند و برد هوشمند باشد.

هوشمند بودن و داشتن پمپ اتوماتیک می تواند به شما در افزایش راندمان دریچه کمک کند. انکوباتورهای تضمینی برای خرید راحت تر هستند زیرا در صورت خراب شدن شرکت فروشنده از شما حمایت می کنند.

شما می توانید با توجه به اهداف پرورشی دستگاه جوجه کشی خود را در ظرفیت مورد نظر خریداری کنید، اگر می خواهید پرندگان زینتی مانند تخم طوطی را پرورش دهید و جوجه ریزی کنید بهتر است دستگاه های کوچک مثلاً دوازده عددی را انتخاب کنید اما اگر قصد شما جوجه کشی است. پرندگانی مانند جوجه های زینتی، تخم بوقلمون، تخم بلدرچین، تخم شترمرغ یا تخم مرغ طاووس، بهتر است دستگاه خود را با ابعاد بیشتری انتخاب کنید.

 

خرید دستگاه جوجه کشی ارزان

 

خرید تخم نطفه دار انواع طیور

وقتی هدف از پرورش مشخص شد و یک دستگاه جوجه کشی به دست آمد، ارزش آن را دارد که در مورد تولید تخم های بارور شده فکر کنیم.

انتخاب نوع پرنده ای که می خواهید پرورش دهید کاملاً به شرایط محیطی، سطح علاقه، میزان پول و اهداف پرورش شما بستگی دارد.

جوجه کشی تخم نطفه دار طوطی سانان

میزان درآمد حاصل از پرورش هر کدام از این پرندگان متفاوت است و البته شرایط نگهداری آنها نیز با یکدیگر متفاوت است، مثلاً اگر می خواهید خانه داشته باشید و خانه خود را ترک نکنید، بهتر است کار خود را شروع کنید. با پرورش تخم پاتوکان به شرح زیر است: این نوع گیاه نیاز به فضای بزرگی ندارد و تنها چیزی که برای فضا نیاز دارید یک اتاق آرام است، وسایل مورد نیاز برای این نوع رشد دوازده عدد و البته مقداری کود است. تخم طوطی که بسته به علاقه شما می تواند انواع مختلفی داشته باشد

جوجه کشی تخم نطفه دار پرندگان زینتی

اگر می خواهید پرورش آنها را در باغ یا حیاط شروع کنید، پرورش پرندگان زینتی مانند طاووس، مرغ زینتی یا عقاب و محیطی که در آن زندگی می کنند را از 4 ماهگی توصیه می کنیم. در این صورت ظرفیت دستگاه جوجه کشی باید بیش از 48 جوجه باشد.

 

خرید تخم نطفه دار

 

جوجه کشی تخم نطفه دار قو و قوغاز

اگر فضای باز و حوض دارید، بهتر است شروع به جوجه کشی از تخم پرندگان مانند تخم قو، تخم غاز یا تخم مرغ تزئینی کنید. اول از همه، این پرندگان برای زنده ماندن نیاز به مکانی با استخر یا حوض دارند. نگهداری این نوع پرندگان در مناطق با آب و هوای گرم و خشک توصیه نمی شود.

جوجه کشی تخم نطفه دار شترمرغ و بوقلمون صنعتی

و اگر ظرفیت و بودجه محیطی زیادی دارید، پس کار خود را با پرورش تخم بوقلمون، تخم شتر مرغ، تخم مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار و غیره شروع کنید.

پرورش این گونه پرندگان، چون هزینه ها و مسئولیت ها بسیار سنگین است، می توانید درآمد زیادی کسب کنید.

به یاد داشته باشید که شروع به پرورش با مهارت بالا به علم، دانش و تجربه زیادی نیاز دارد و اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید سرمایه کلان را در این بازار سرمایه گذاری نکنید.

بهتر است افراد با تجربه کمتر از ظرفیت های کوچک شروع کنند و با کسب تجربه به کشاورزی بزرگ و صنعتی بروند.

در ادامه چند مرحله برای شروع یک کسب و کار جوجه کشی آمده است:

  1. مطالعه و آگاهی
  2. بررسی محل مناسب
  3. خرید دستگاه جوجه کشی
  4. استخدام نیروی کار
  5. تأمین تخم مرغ
  6. اجرای فرآیند تخم‌گذاری و نگهداری
  7. فروش جوجه‌ها:
  8. مدیریت مالی و بازاریابی
  9. توسعه کسب و کار
  10. پیگیری مشتریان و بهبود عملکرد

 

شرکت جوجه ساز بزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *