مقالات آموزش پرورش انواع طیور و پرنده زینتی

خنگ ترین پرنده های دنیا

پنگوئن ها

 

پنگوئن ها پرندگان اجتماعی هستند و معمولا در اجتماعات خود با یکدیگر شوخی دارند شاید بارها دیده اید که هنگام گذر یک پنگوئن دیگر به آن پس گردنی زده ویا  در بعضی مواقع به آن لگد می زنند.

پنگوئن ها فاقد مهارت های حرکتی هستند و همان راه رفتنشان می تواند دلیلی بر خنگی آنها باشد.  پوشش بدنی آنها به شکلی است که ممکن است هنگام مشاهده صیاد تصور کنند که استتار کرده اند اما با دیدن خطوط سیاه رنگ بدن آنها می توان براحتی شکارشان کرد.

 

کبک ها

کبک ها جزو خنگ ترین پرندگان دنیا هستند. برای شکار آنها کافی است یک تابلو رنگی بر روی تپه یا کوهی که کبک در آن وجود دارد قرار دهید از این طریق پرنده جلوی تابلوی رنگی ایستاده و مدتها به آن نگاه می کند و  می توانید به راحتی آن را شکار کنید. همین کار کبک موجب به وجود آمدن ضرب المثل سرش را عین کبک زیر برف کرده شده است.

 

 

 

شترمرغ ها

احتمالا بارها شنیده باشید که بعضی از افراد سر خود را همانند شترمرغ در شن فرو کرده اند، چون آنها هنگام مواجهه با شکارچی سر خود را داخل زمین فرو می کنند وبه گمان خود از خودشان محافظت می کنند و همینکار منجر به شکار سریع شترمرغ می شود.

این پرنده ها دارای پاهای دراز و قوی بوده و به سریع ترین پرنده مشهور است . هنگام حمله سایر حیوانات بر روی زمین می نشینند و گمان می کند بر اساس رنگ بدن خود استتار کرده است. انجام همین حرکات موجب شده که در دسته خنگ ترین پرندگان جهان قرار بگیرند.

 

 

تخم نطفه دار شترمرغ

بوقلمون

بوقلمون هاهمجزو خنگ ترین پرندگان هستندچون دارای دید تک چشمی هستند و با هر چشم خود موارد مختلفی را در اطراف می توانند ببینند و ممکن است هنگام مشاهده چیزی سر خود را به یک طرف خم کنند.

بوقلمون  در زمان بارش باران دهان خود را به سوی آسمان باز می کنند و سعی میکند باران بخورد و همین امر منجر به مرگ آنها می شود.

بوقلمون هایی که این کار را انجام می دهند  بیماری عصبی ژنتیکی دارند و در تشخیص شکارچی مشکل اساسی دارند و ممکن است تا نزدیک شدن شکارچی در یک نقطه بمانند.

تخم نطفه دار بو قلمون

کاکاپو

کاکاپوها جزو خنگ ترین پرندگان جهان که بومی جزیره نیوزلند محسوب می شوند. کاکاپوها اغلب شبیه جغد هستند و به طوطی تاریکی هم معروف اند. این پرندگان هنگام دیدن شکارچی به جای فرار کردن در یک لحظه  یخ می زنند و باعث می شود زودتر شکار شوند.  جنس نر این پرنده برای جلب توجه ماده اقدام به تمیز کردن محیط زندگی ماده می کند.

 

سبزقبای سینه یاسی

زادگاه این پرنده کنیا است و از لحاظ ظاهری جزو زیباترین پرنده ها به حساب می آید اما به دلیل رفتارهاییش در لیست کم هوش ترین پرنده های جهان قرار گرفته است.

این پرنده در مکان های غیر قابل دسترس و مرتفع ، لانه سازی می کند که هیچ پرنده دیگری این موارد را برای ساختن لانه انتخاب نمی کند و همین موضوع موجب شده زود شکار شود چون آنهابه جز لانه خود جای دیگری نمی روند و هنگام نزدیک شدن شکارچی در یک جا می نشینند.

 

 

فلامینگو ها

این پرندگان علاقه دارند در بیشتر مواقع از یک پای خود استفاده کنند به عنوان مثال فلامینگو فقط روی یک پای خود می خوابد و یا هنگامی که تمایل دارد ماهی بگیرد از یک پای خود استفاده می کند و همین امر منجر می شود که نتواند شکار خوبی را انجام بدهد.

 

سلیم دم گوه ای

جزو احمق ترین پرندگان جهان است چون به جای فرار از شکارچیان آنها را به سمت خود صدا میزند .

این پرنده به داشتن زمزمه های بلند مشهور است و از این طریق مکان فعلی خود را برای شکارچیان مشخص می کند.

هنگام نزدیک شدن شکارچی به آن سکسکه می گیرد و بالا و پایین میپرد و موجب می شود که به فرار فکر نکند.

سلیم دم گوه ای لانه ی خود را روی زمین می سازد و دیگر حیوانات می توانند  به آنها دسترسی داشته  و تخم آن را از بین ببرندو در لابه لای صخره ها هم اقدام به تخم گذاری می کند و اغلب بر روی تخم های خود سنگ می ریزد که همین امر باعث از بین رفتن آنها می شود.

 

 

شرکت جوجه سازبزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *