دسته‌بندی نشده

جوندگان مشکل ساز در مرغداری ها کدامند؟

موش خانگی

موش های خانگی  جثه بدنی کوچکی دارند و و با مچاله کردن خود میتوانند از کوچکترین درز، شکاف و یا سوراخی رد شوند. به راحتی میتوانند از روی سیم و کابل برق عبور کنند و تا ارتفاع  ۴۶ سانتی متری بجهند.

موش خانگی همه چیز خوار است و می توانند مدفوع خود و دیگر موش ها را  بخورند واز این طریق امکان شیوع بیماری در سالن های مرغداری  را در حد زیادی بالا می برند.

موش سیاه یا موش سقف

موش سقف بیشتر در انبار کالاها، انبار کشتی، اصطبل، دامداری، مرغداری و… زندگی می کند.این موش توانایی بالا رفتن از اجسام را دارد و اغلب در شب فعالیت می کند. این موش ها به خوردن انواع آجیل، میوه، دان طیور و… علاقه مند هستد که در برخی مواقع آنها را موش مرکبات نیز می نامند.

موش قهوه ای یا نروژی 

این موش به موش انبار، موش کشتی و موش فاضلاب  معروف است و یکی از آفات  مهم در مرغداری ها می باشد به طوری که قادر به تخریب ساختمان های مرغداری هستند و منجر به انهدام کانال های موجود در سالن های مرغداری می شوند  و باعث شیوع بیماری و انتقال آن به پرندگان نیز می شوند.

قدرت تخریب این موش در حدی بالا است که زیان های اقتصادی زیادی را بر جای می گذارد.

این جونده اغلب در مناطق گرمسیر زندگی می کند. این موش ها دارای موهای ضخیم هستند

 

 

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از نفوذ جوندگان به مرغداری

  • غیر قابل نفوذ کردن بناها
  • توجه به بهداشت محیط
  • جلوگیری از دسترسی آنها به خوراک
  • جلوگیری از دسترسی جوندگان به آب
  • ایجاد دیوارهای حائل در اطراف مرغداری
  • رعایت اصول انبارداری
  • نگهداری شکارچیان اهلی نظیر سگ و گربه

 

شرکت جوجه ساز بزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *