مقالات کاربردی جوجه ساز

جوجه کشی مرغ آیام سمانی

جوجه کشی مرغ آیام سمانی

زادگاه اصلی مرغ ایام سمانی اندونزی است. شاید برایتان جالب باشد که آیام در زبان اندونزیایی به معنای مرغ و سمانی به معنای روستایی است که مرغ برای اولین بار در آن دیده شده است. توجه داشته باشید که مرغ سمانی یکی از نژادهای کمیاب در بین پرندگان است و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به سایر نژادها دارد.

 

آیام سمانی به رنگ کاملا مشکی می باشند، از سلول ها گرفته تا پر، پوست، رگ، قلب، گوشت، مغز استخوان به رنگ سیاه هستند و تنها خون آن ها مثل اغلب حیوانات قرمز می باشد.

 

ارزش و بها و قیمت مرغ ایام سمانی

این پرنده کمیاب بسیار گران قیمت و یکی از زیباترین و با ارزش ترین پرندگان روی زمین در دسته مرغ می باشد. شاید بپرسید دلیل این گرانی و ارزش بالای این پرنده چیست؟ ، وقتی می گوییم کل بدن، منظور فقط بال و پر این پرنده نیست، بلکه پر، چشم، بال، پوست، ناخن و. حتی بدن این پرنده سیاه است، تنها چیزی که در آن رنگ متفاوتی دارد. خون ایام سامانی مانند سایر حیوانات قرمز رنگ است، البته باید توجه داشت که تخم پرنده ایام سامانی قرمز است. مشکی نیستند و رنگ کرم دارند.
مرغ و خروس های ایام سمانی آنقدر سیاه و زیبا هستند که به آنها پرنده لامبورگینی می گویند.

ارزش غذایی گوشت مرغ و خروس اندونزیایی

در کشور های اروپایی این گوشت این پرنده را به دلایل ثابت شده پزشکی مصرف می کنند ،گوشت مرغ ایام سمانی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و گردش خون را در بدن انسان افزایش می دهد.به همین خاطر یکی از بهترین گوشت های مورد استفاده که برای سلامتی انسان مفید است. اما به دلیل قیمت گرانی که دارد همه مردم نمی توانند از گوشت این پرنده سیاه استفاده کنند و تنها قشر ثروتمند جامعه قادر به تامین آن هستند.

شرایط پرورش مرغ و خروس ایام سمانی  در ایران

ایران با داشتن شرایط اقلیمی مساعد می تواند یکی از مناسب ترین منطق ها برای پرورش این پرنده باشد.

در حال حاضر پرورش دهندگان زیادی در زمینه تولید و پرورش مرغ ایام سامانی فعالیت دارند و خریداران اصلی در ایران هتل های پنج ستاره هستند و از این راه سودهای کلانی به دست می آورند. از گوشت این پرندگان در منوی غذاهای عالی استفاده می شود.

 

 

جوجه کشی آیام سمانی

به دلیل ماهیت ارزشمند و کمیاب این گونه، در اکثر کشورهای شرق آسیا برای تولید تخم مرغ و گوشت تولید می شود. این کار به دلیل هزینه ای که دارد بسیار سودآور است و می توان از این پرورش یک منبع درآمد ایده آل ایجاد کرد. برای شروع این کار پرورش، تخم مرغ سیاه  و یک دستگاه جوجه کشی برای شروع تولید این کالای گرانبها در دسترس داریم. همچنین در صورت عدم وجود فضای ذخیره سازی می توان آن را قبل از تولد به فروش رساند. بنابراین امکان تولید جوجه در آپارتمان و منازل وجود دارد.

تعداد روزهای جوجه کشی این نژاد همانند دیگر نژادهای مرغ، 21 روز می باشد. همچنین حرارت 37.5 الی 37.7 درجه و رطوبت 60 درصد برای دوران ستر و حرارت 37.2 درجه به همراه رطوبت 72 درصد برای دوران هچر جوجه کشی از این پرنده مناسب است.

 آب و هوایی مناسب

مناطق گرم یا مرطوب برای پرورش جوجه های اندونزیایی خالص و خروس های سیاه ایده آل هستند. با توجه به اینکه اندونزی زیستگاه اصلی این گونه محسوب می شود، مشخص می شود که این گونه بیشتر با آب و هوای گرمسیری سازگاری دارد. البته مرغ ایام سمانی در برابر سرما بسیار مقاوم است. اما بهتر است با توجه به گرانی این نژاد شرایط پرورش مناسب برای آنها فراهم شود.

پرورش خانگی مرغ و خروس ایام سمانی

شما نیز می توانید با سرمایه اندک شروع به پرورش مرغ آایام سمانی کنید برای این کار شما نیاز به تجهیزات و سالن های مخصوص دارید :

1.سالن جوجه کشی ،سالن جوجه های یک تا 3 ماهه ،سالن مولد

2.دستگاه جوجه کشی ،دان خوری ،آب خوری ،دما سنج ،دستگاه تهویه و غذای مورد نیاز برای هر سن

یکی از بهترین روش های پرورش و کسب درآمد از مرغ و خروس ایام سمانی ،جوجه کشی تخم نطفه دار ایام سمانی، تولید جوجه های این پرنده و عرضه آنها به بازار است،زیرا مولد مرغ و خروس ایام سمانی  قیمت بالایی دارد به همین دلیل افراد بیشتر راغب خرید جوجه ایام سمانی با قیمت کمتر هستند .

 

برای خرید تنخ نطفه دار آیام سمانی اینجا کلیک کنید.

 

شرکت جوجه سازبزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *