مقالات کاربردی جوجه ساز

جوجه کشی در تابستان

جوجه کشی در تابستان

بسیاری از افرادی که تجربه زیادی در جوجه کشی دارند می گویند که در تابستان نباید جوجه کشی کرد زیرا دلایل مختلفی برای آن وجود دارد و به نوعی می توان گفت که جوجه کشی از پرندگان امکان پذیر نیست، اگر توجه داشته باشید که دستگاه جوجه کشی می تواند ثابت شده در محیط سرد به دلیل دارا بودن عناصر خاص و توانایی تولید گرمای لازم و جلوگیری از تنش گرمایی در تخم های بارور شده با محیط سازگار می شود اما متاسفانه تنها سیستم خنک کننده نصب شده در انکوباتورها تهویه است.  و این فن ها در زمانی که دمای محیط گرم است می توانند دمای داخل دستگاه را تا حدودی حفظ کنند. هیچ دستگاه جوجه کشی نمی تواند دستگاه را از داخل با سیستم تهویه خنک کند.

برای تامین دمای لازم دستگاه بسیاری از افراد دستگاه جوجه کشی را در داخل منزل قرار می دهند و از یخچال برای تامین دمای لازم استفاده می کنند که می تواند روش نسبتا صحیحی برای این مشکل باشد که در این مورد نیز باید از آن استفاده کرد. مراقب باشید از کولر آبی استفاده نکنید، زیرا کولر آبی علاوه بر خنک کردن، میزان رطوبت را نیز افزایش می دهد و بنابراین دستگاه نمی تواند میزان دقیق رطوبت را تامین کند، اما اگر از کولر استفاده می کنید، ندارید

 

خرید تخم نطفه دار

بیش از آنچه در بالا ذکر شد تنها 50 درصد مشکل اصلی ما بود که می توانید با استفاده از روش های خاصی آن را حل کنید، 50 درصد دیگر به این مشکل برمی گردد که تخمک های بارور در فصل تابستان کیفیت کافی ندارند و نمی توانند باشند. عملکردی که می خواهید داشته باشید، یعنی اسپرم ها ضعیف بودند و کارایی آنها هم پایین بود. البته بهتر است به این نکته توجه کنید که دستگاه جوجه کشی فقط 50 درصد را می تواند در خود نگه دارد که اگر دستگاه جوجه کشی از کیفیت بالایی برخوردار باشد می توانید حدود 50 درصد راندمان تخم های بارور شده را تضمین کنید و در صورت استفاده از دستگاه جوجه کشی بی کیفیت. متأسفانه باید بازدهی معادل 20-30 درصد را در نظر بگیرید.

 

چنانچه قصد خرید یک دستگاه جوجه کشی مناسب برای جوجه کشی در فصل تابستان را داریدکلیک کنید

شرایط جوجه کشی در تابستان

  1. تولید تخم نطفه دار در تابستان
    تولید تخم نطفه دار در تابستان به دلیل شرایط آب و هوایی دشوار است .برای تولید تخم نطفه دار در تابستان،ظیور باید در شرایط مناسبی نگهداری شوند .
  2. خرید تخم نطفه دار در تابستان
    در شرایطی که تولید کننده جوجه یکروزه به علت کاهش تولید تخم نطفه دار در تابستان نتواند از تخم های خود استفاده کند، می‌تواند تخم نطفه دار را از بازار تهیه کند.
  3. تغذیه پرندگان در تابستان
    تغذیه مناسب پرندگان در تابستان  از عوامل مهم در جوجه کشی می باشدو در این فصل باید ترکیبات غذایی پرندگان را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که پرندگان به مقدار کافی ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین دریافت کنند. همچنین باید بکه آب مورد استفاده پرندگان تمیز و شیرین باشد.
  4. محل قرار دادن دستگاه جوجه کشی
    دستگاه جوجه کشی باید در محیطی با دمای مناسب و تهویه مناسب قرار داده شود.  از قرار گیری دستگاه در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری شود.
  5. تنظیمات دستگاه جوجه کشی در تابستان
    دما و رطوبت داخل دستگاه باید به دقت تنظیم شود و باید مطمئن شد که دمای داخل دستگاه در محدوده مناسبی باشد تا جوجه ها به درستی بتوانند بلوغ کنند. نظافت دستگاه و تعویض تخم مرغ های نامناسب پیش از شروع جوجه کشی باید حتما انجام شود.

 

 

 

شرکت جوجه ساز بزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *