آموزش پرورش و جوجه کشی بوقلمون

استرس گرمائی در بوقلمون ها

منطقه پرورش: در هوای گرم میانگین فضای مورد نیاز برای هر پرنده را اضافه کنید. و از روش های مناسب تهویه و سرمایش تبخیری استفاده کنید کاهش تعداد پرندگان به کاهش گرمای تولید شده کمک می کند. سپس می توانید فن اضافی را بردارید. علاوه بر این، افزایش سطح کف سطح کاشت، دسترسی به چاله‌های آبیاری را آسان‌تر می‌کند. تحقیقات نشان می دهد که تعداد پرندگان می تواند در یک مکان با نقشه برداری مناسب افزایش یابد. روش خنک کننده موثر و استفاده از تونل های تهویه در ماه های گرم سال. با منافع اقتصادی مرتبط خواهد بود.

 

تخم نطفه دار بوقلمون برای جوجه کشی

 

 

تخم گذاری

در برخی از مزارع می توان با جمع آوری (بیشتر) تخم مرغ به طور منظم از تولید در فصل تابستان حمایت کرد. این مشکل باعث می شود بوقلمون ها زمان کمتری را در لانه بگذرانند. همچنین در صورت امکان جریان هوا را به لانه ها اضافه کنید. مطمئن شوید که بستر اطراف آبخوری ها و جلوی لانه ها خشک است، زیرا بوقلمون ها مناطق مرطوب را دوست دارند زیرا خنک تر است. زمان نگهداری تخم های بارور شده را کاهش دهید زیرا این امر بر قابلیت جوجه کشی تأثیر می گذارد. اطمینان حاصل کنید که دستگاه های خنک کننده و تهویه در محل جمع آوری تخم مرغ دمای مناسبی را ایجاد می کنند.

کنترل کرچی

مطمئن شوید که هر قفس فضای کافی برای نگهداری بوقلمون دارد. نوعی بستر برای این قفس انتخاب کنید که با بستر اصلی باغ متفاوت باشد. تهویه کافی و دسترسی به آب و غذای تازه را برای بوقلمون ها فراهم کنید، به یاد داشته باشید که پرندگان تحت استرس گرما نمی توانند مسافت های طولانی را برای رسیدن به آب و تغذیه طی کنند. در موارد شدید، از برنامه کنترل کرچی اجتناب کنید یا آن را به تعویق بیندازید. به یاد داشته باشید که سرعت رشد باکتری در لوله های آب در هوای گرم افزایش می یابد.

 

لیست قیمت دستگاه های جوجه کشی

 

حفظ کیفیت آب تا حد امکان بسیار مهم است. (مثلاً افزودن 2-3 قسمت کلر در هر میلیون قسمت آب). در صورت امکان، کاسه نوشیدنی و لوله های آن را در هوای گرم بشویید تا بوقلمون ها آب کافی داشته باشند. (گاهی اوقات افزودن یخ به آب نیز به کاهش استرس کمک می کند.

تخم بوقلمون خال چشمی

 

غذا

بوقلمون های تازه تغذیه شده در طول فرآیند هضم گرمای زیادی تولید می کنند. یافته‌ها نشان می‌دهد که بهتر است پرنده در طول دوره شیاردار، غذا را در سریع‌ترین زمان ممکن بخورد و هضم کند، به خصوص اگر این عمل قبل از ساعات گرم روز انجام شود. در برخی موارد، مدیران مزرعه از روش (تغذیه سریع در شب) استفاده می کنند. این بدان معناست که در ساعات خنک‌تر شب هر 20 تا 30 دقیقه به پرندگان غذا بدهید تا آنها را به خوردن و نوشیدن تشویق کنید. علاوه بر این، افزودن اسید اسکوربیک به غذا یا آب یک روش معمول در طول ماه های گرم تابستان است.

خنک کردن به روش تبخیر

این کار با استفاده از یک اتصال سقف ساده انجام می شود. این دستگاه ها را می توان در پیکربندی های زیادی در مرغداری نصب کرد. همچنین می توان از ژنراتورهای نویز زیاد و کم استفاده کرد. به یاد داشته باشید که اگر از این روش استفاده می کنید، قبل از شروع گرما، از سالم بودن و تمیز بودن ابزار مطمئن شوید.

توضیح : میزان خنک شدن هوا با استفاده از روش خنک سازی با تبخیر به میزان رطوبت نسبی هوای ورودی بستگی دارد بدین معنی که هر چه هوا خشک تر باشد میزان تبخیر بیشتری صورت گرفته و در نتیجه هوا خنک تر خواهد شد.

موارد جنبی

جابه جا کردن بوقلمون ها در مواردی نظیر : تعیین جنسیت، تلقیح مصنوعی ، حمل و نقل واکسیناسیون و … باید با حداکثر احتیاط و در مواقع خنک روز صورت گیرد . همچنین از دستکاری کردن غیر ضروری پرندگان نیز اجتناب کنید.

 

 

شرکت جوجه سازطیور بزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *