مقالات آموزش پرورش انواع طیور و پرنده زینتی

آشنایی با پرنده زیبای توکان

توکان پرنده ای باهوش و بازیگوش با رفتاری دوستانه و آرام است. او به اطراف خود توجه زیادی دارد. او فقط روی شانه شما می نشیند و در ازای نوازش خود را مانند گربه لوس می کند! گرچه توکان نمی تواند صدای انسان را تقلید کند، اما مزایای زیادی نسبت به طوطی دارد: توکان جیغ نمیزند و با صدای بلند خود همسایه ها را آزار نمی دهد،

لازم نیست همیشه نگران ریختن پر آن باشید.  توکان ها می توانند مانند طوطی ها تمرین کنند (به جز صحبت کردن) و بسیاری از ترفندها و بازی ها را یاد بگیرند.

بدیهی است که این دسته از پرندگان با دارکوب ها متفاوت هستند اما از خانواده نزدیکی هستند. هر دو پرنده 2 پنجه جلو و 2 پنجه دارند. هنگامی که پرواز می کنند، به سرعت بال های خود را می زنند و در حالی که در هوا حرکت می کنند، بالا و پایین می روند.

این گروه از پرندگان بیشتر به خاطر منقارشان که بزرگتر از جثه هستند شناخته می شوند. توکان ها بیشتر پرندگان آمریکای جنوبی هستند. بیشتر آنها در جنگل های استوایی زندگی می کنند. بدن ها معمولا سیاه و سفید با نشانه های رنگارنگ و منقار بلند، بسیار پهن و معمولاً بسیار رنگارنگ هستند.

 

 

جهت خرید تخم نطفه دار توکان کلیک کنید

 

دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا توکان منقاری بلند دارد یا چرا رنگ این پرنده بسیار زیبا است.

نوک دهان اره ای است که به توکان ها  در برداشت و بریدن میوه کمک می کند. استفاده از این منقار بزرگ کاملاً مشخص نیست.

زیرا منقار آنها با وجود جثه سنگین به دلیل وجود سلول های لانه زنبوری یا 6 طرفه (تشکیل سلول لانه زنبوری) بسیار سبک است. آنها ممکن است تکامل یافته باشند تا به این پرندگان اجازه دهند به میوه هایی که به طور نامناسبی در بالای درختان قرار دارند، دسترسی پیدا کنند. آنها به طرز ماهرانه ای از منقار خود استفاده می کنند و سپس آنها را به گلوی خود می چسبانند

توکان ها اغلب به صورت گروهی در بالای درختان زندگی می کنند. توکان ها، دارکوب ها، بارت ها و جکامارها دارای دو انگشت رو به جلو و دو انگشت رو به جلو هستند. این ساختار دستی به آنها اجازه می دهد تا از درختان بالا و پایین بروند.

توکان ها در حفره های طبیعی درختان لانه می سازند و از میوه ها، حشرات، حشرات، پرندگان کوچک و تخم ها تغذیه می کنند. توکان های کوچک را توکانیت می نامند.

توکان ها پرندگانی پرکار هستند و بیش از صد گونه مختلف را در طبیعت می خورند. در مراحل بعدی مخصوصاً در فصل تولید مثل از حشرات مختلف تغذیه می کنند تا پروتئین لازم را در اختیار آنها قرار دهند. این پرنده با همسالان یا پرندگان کوچک کنار نمی آید.

زیباترین و در واقع بزرگترین عضو توکان ها، توکان های منقار تیز هستن که در جنگل های سر سبز  به صورت دسته های کوچک، با هم نوعان خود زندگی می کند. این نژاد بال های بسیار پهن و دم نسبتا کوتاه تری دارند. پرهایشان خیلی زیبا و رنگارنگ است و بزرگی منقارشان به چشم نمی آید مخصوصا وقتی که پرواز می کنند و آن همه رنگ های زیبا را به نمایش می گذارند.

 

 

جهت خرید تخم نطفه دار توکان کلیک کنید

تغذیه توکان

توکان پرنده ای میوه خوار است، در طبیعت بیش از صد گونه مختلف را می خورد. در فصل جفت گیری، حشرات مختلف را می خورند تا پروتئین مورد نیاز خود را تامین کنند. می توان در اسارت با محصولات مختلف به آن غذا داد. توکان ها برخلاف طوطی ها قسمت اصلی رژیم غذایی آنها را دانه ها تشکیل می دهند، به دلیل ساختار خاصی که دارند باید با میوه ها تغذیه شوند (به عبارت دیگر استفاده از دانه برای تغذیه توکان ممنوع است) ترکیب پاپایا (70%). موز (20%)، انگور (5%) و هر نوع گوشت (5%) می تواند غذای خوبی برای توکان باشد. اگر به پاپایا دسترسی ندارید، می توانید از طالبی یا سیب زمینی شیرین استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای استفاده از میوه هایی به جز میوه هایی با اسید سیتریک بالا (پرتقال، لیمو، نارنگی، آناناس و گوجه فرنگی) وجود ندارد که باعث ایجاد مشکلاتی برای حیوانات می شود.

 

 

شرکت جوجه سازبزرگترین تولید کننده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران می باشد.و بزرگترین عرضه کنننده تخم نطفه دار طیور و پرندگان زینتی می باشد.جهت خرید انواع تخم های نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *